zobacz nasze logo

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4
z Oddziałami Integracyjnymi
im. św. KAZIMIERZA JAGIELLOŃCZYKA

<<

Sketchnoting – myślenie wizualne na lekcjach historii.

Przejście uczniów z pierwszego na drugi etap edukacyjny, wiąże się z koniecznością przyswojenia nowych, obszernych treści nauczania. Uczniowie mogę czuć dezorientacje, które wiadomości czy umiejętności są niezbędne, aby w pełni opanować materiał. Największym wrogiem skutecznej nauki jest zniechęcenie oraz brak motywacji do pracy. Tylko odpowiednio zmotywowany i zaangażowany uczeń jest w stanie sporo zapamiętać z zajęć, w których uczestniczy. Sketchnoting to innowacyjna metoda, dzięki której robienie notatek stanie się prawdziwą przyjemnością. Technika ta, nie tylko pomaga w ćwiczeniu pamięci, ale także rozwija wiele umiejetności i kompetencji. Uczy krytycznego myślenia, pobudza kreatywność i porządkuję przkazaną wiedzę. Poprzez wprowadzenie innowacji chcę pokazać naszym uczniom, jakie kryteria spełnia dobra notatka. Początkowo zaroponuje uczniom gotowe myślograficzne materiały - karty pracy, notatki z zajęć. Rysnotki mogą również zastąpić klasyczne kartkówki, a nawet sprawdziany. W kolejnym etapie włącze uczniów w proces tworzenia notatek graficznych, przedstawia zasady tworzenia kart, pokażę jak należy dobrać i selekcjonować informacje umieszczane na kartach

Celem innowacji jest zapoznanie uczniów z elementami myślenia wizualnego, które może stanowić narzędzie mobilizujące uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy, porządkowania informacji oraz przedstawiania ich w kreatywny sposób. Obrazowe przedstawienie poznawanych treści ułatwi uczniom przyswajanie nowych informacji. Dzięki sketchnotingowi uczniowie chętniej sięgną po karty pracy proponowane przez nauczyciela. Taka forma pracy podczas zajęć wpływa na wzrost motywacji oraz kreatywności. Założeniem projektu jest zmienić myślenie o roli notatki.

Zajęcia prowadzi Pani Monika Mizerska

<<