PRAWO W SZKOLE    

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4
z Oddziałami Integracyjnymi
im. św. KAZIMIERZA JAGIELLOŃCZYKA


 Prezentujemy fragmenty programu. 
Całość jest dostępna w bibliotece.


 

SZKOLNY PROGRAM 
POMOCY UCZNIOM 
Z PROBLEMAMI  EDUKACYJNYMI

 

opracowany przez 
K. Głuch, A. Machnio, M. Machnio, J. Marczewską, A. Mazurkiewicz,  M, Weselak, E. Wiosnę


"Pochwalcie najskromniejsze dzieło 

najskromniejszego z waszych uczniów"

C. Freinet

 

Niepowodzenia szkolne uczniów stanowią część procesu wychowawczo-dydaktycznego. Są związane przede wszystkim z cechami osobowości i rodzajem stosunków ze środowiskiem. Takich uczniów charakteryzuje nieumiejętność kierowania własnymi procesami psychicznymi, tj. uwagą i pamięcią, nie wykazują głębszych zainteresowań problemami i przedmiotami , a ich słaba aktywność myślowa staje się przyczyną postawy bierności i rezygnacji. Jednocześnie obawa przed publiczną oceną, krytyką lub ośmieszeniem wywołuje u nich lęki i nerwice, tworząc krąg zależności przyczynowo-skutkowych.

Na powstawanie niepowodzeń dzieci w szkole mają również wpływ warunki materialne, niekorzystne stosunki rodzinne i wadliwe metody wychowawcze rodziców. To wszystko powoduje, że trudności słabego ucznia narastają do tego stopnia, że nie jest on w stanie ich przezwyciężyć bez fachowej pomocy z zewnątrz.

 

Program pomocy słabym uczniom ma na celu zapobieganie negatywnym skutkom tych niepowodzeń, wyrównywanie szans edukacyjnych zgodnie z możliwościami uczniów.

 

Cele programu:

  • Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym uczniów,

  • Pomoc w osiągnięciu sukcesu uczniom mającym trudności szkolne.

  • Podnoszenie poziomu jakości pracy dydaktycznej i wychowawczej szkoły.

  • Spodziewane efekty:

  • Uczeń osiąga lepsze wyniki w nauce

  • Uczeń potrafi pokonać napotkane niepowodzenia szkolne.

  • Uczniowie osiągają lepsze wyniki sprawdzianu kompetencji w klasach III i VI i w próbnym egzaminie w klasie V.

  • Zmniejszenie trudności wychowawczych.